Jun 25, 2013

Vanaisal on sixpack


Austraalia aborigeeni (vana)mehed on kadestamistväärt heas vormis 

Jun 24, 2013

Kehaanalüüs - 15. mõõtmine


Aeg 14. juuni 2013
Eelmine mõõtmine 14. mai, 1 kuu vahet.
Viimane kuu on olnud 4-6x nädalas trenne, 10 km jooks peamiselt.

Mass praegu 76,6 kg -> -0,6 kg
Rasvavaba mass 67,8 kg -> +0,5 kg
Rasva mass 8,8 kg -> -1,1 kg

Rasva protsent 11,5 % -> -1,3 %
 Eks see nüüd kuskile 11-12 % kanti kõikuma jääbki.

Liha+vesi mass kehaosades:
 v.käsi 3,7 kg -> 0 kg;   p.käsi 3,7 kg -> 0 kg
 v.jalg 10,8 kg -> +0,1 kg;   p.jalg 11,5 kg -> +0,2 kg. Masside erinevus 0,7 kg -> +0,3 kg
torso 34,8 kg -> +0,2 kg
Parem jalg on tugevam, selle pealt jõuan kogu keha üles tõsta, vasaku pealt mitte.

Rasvaprotsent kehaosades:
 v.käsi 14,4 % -> -0,5 %;   p.käsi 14,0 % -> -0,3 %
 v.jalg 10,9 % -> -1,0 kg;   p.jalg 8,8 % -> -1,7%. Erinevus 2,1 % -> +0,7 %
torso 12,0 % -> -1,4 %

Rasva mass kehaosades (nendes numbrites on suuremad vead ümardamiste pärast)
v.käsi 0,6 kg -> 0 kg; p.käsi 0,6 -> 0 kg
v.jalg 1,3 kg -> -0,1 kg; p.jalg 1,1 kg -> -0,2 kg
torso 4,7 kg -> -0,7 kg

Siseorganeid ümbritsev rasv: 1 -> -1
Baasainevahetus 1986 kcal/ 8309 kJ -> + 11 kcal (Selle 8309 kilodžauli eest saaks 40 watine lambipirn põleda u 2-3 minutit.)
Vee osakaal kogumassis 63,0 % -> +1 %
- mass u 48,3 kg -> +0,4 kg
Hinnanguline mineraalmassi osa RVMis 3,4 kg (Seda masin ei mõõda, vaid toob ära, et kõik ei ole rasv ja liha.)
Lihasmassi suhe kogumassi: keskmine lihasmass. Kehatüüp: mesomorf.
Bioloogilise vanuse hinnang |12/24. Vahe: |-12 (Illustreeriv näitaja)

 Õhtune jooks aitab lisaks kalorikulule ka emotsionaalset söömist vähendada, kellel see probleemiks on.

Proovisin vahel mitu õhtut järjest 10 km joosta kuni jalad või süda jupsima hakkavad. 3. nädalal tulidki mingid põlveliigese valud ja jõhker väsimus iga päev. Aga huvitav oli. Peab vist igapäevase 5 km juurde jääma.

Praegu tuunin vormi NATO-testi järgi:
Kätekõverdused ja istesse tõusud tuleb teha 2 minuti jooksul korrektse tehnikaga. Läbinuks loetakse kui punktisumma on kokku vähemalt 190. Jällegi - kui numbrid on ees, on parem sihte seada

 Tegin mõõtmiste lehele 2 aasta kokkuvõtte koos statistikaga. Mõõtmist olen teinud kokku peaaegu 3 aastat, aga 2 viimast on ametlikult. Üle 1100 inimese mõõdetud - vau! Mõni number üllatas ennastki.

Jun 8, 2013

Kehaanalüüs - 14. mõõtmine


Aeg 14. mai 2013
 - viimased kuu aega oli KDT. Eelmine mõõtmine oli 30jan2013. Vahe 3,5 kuud.

Mass praegu 77,2 kg -> tuli juurde 2 kg (s.t. eelmine kord oli 75,2 kg)
Rasvavaba mass 67,3 kg -> +2,6 kg
Rasva mass 9,9 kg -> -0,6 kg

Rasva protsent 12,8 % -> -1,2 %
 Tavaliselt see kõigubki mul 12-14% vahel, sõltuvalt veemassi kõikmisest päeva jooksul ja lihaste koormamisest. Saavutus oleks see saada alla 10%.

Liha+vesi mass kehaosades:
 v.käsi 3,7 kg -> +0,3 kg;   p.käsi 3,7 kg -> +0,3 kg
 v.jalg 10,7 kg -> +0,1 kg;   p.jalg 11,3 kg -> +0,2 kg - masside erinevus 0,6 kg -> +0,1 kg
torso 34,6 kg -> +1,6 kg

Rasvaprotsent kehaosades:
 v.käsi 14,9 % -> -0,3 %;   p.käsi 14,3 % -> -1,1 %
 v.jalg 11,9 % -> +0,6 kg;   p.jalg 10,5 % -> +0,8 % - erinevus 1,4 % -> -0,2 %
torso 13,4 % -> -2,3 %

Rasva mass kehaosades (nendes numbrites on suuremad vead ümardamiste pärast)
v.käsi 0,6 kg -> -0,1 kg; p.käsi 0,6 -> 0 kg
v.jalg 1,4 kg -> 0 kg; p.jalg 1,3 kg -> -0,1 kg
torso 5,4 kg -> -0,7 kg

Eelmine kord - Rasva mass kehaosades 30jan
v.käsi 0,7 kg; p.käsi 0,6 kg
v.jalg 1,4 kg; p.jalg 1,4 kg
torso 6,1 kg

Siseorganeid ümbritsev rasv: 2
Põhiainevahetus 1975 kcal/ 8263 kJ
Vee osakaal kogumassis 62,0 % -> +1 %
- mass u 47,9 kg -> +1,9 kg
Hinnanguline mineraalmassi osa RVMis 3,3 kg
Lihasmassi suhe kogumassi: keskmine
Bioloogilise vanuse hinnang |12/24. Vahe: |-12

 Järgmised kuu aega katsetan jooksmistega ja u 14. juuni mõõdan uuesti.
Kui tahan jõuda nt rasva% 8%ni, siis tuleb ära põletada 4 kg rasva, aga see ei ole praegu eesmärk.

 Tegin tookord katseid ka masinaga:
- jõin ära 0,5 L vett ja rasvaosa mass suurenes 0,4 kg. Meetod näeb söödud sööki ja äsja joodud vedelikke kui mitte-lihaste massi.
- panin juurde riideid, rasva osa mass suurenes 0,5 kg võrra.
Sellepärast tuleb mõõtmispäeva nõudeid järgida ja mõned detailid kirja panna.

 30. mai käisin SKA kehalistel eelkatsetel. Ilusti sain läbi. 1,5 km aeg oli vist 6:07 min. Esimene ring u 1:55, teine 4:12. Pidi tegema kiiremini kui 7:30.
 20 kätekõverdust ja 30 istessetõusu tegin ka ilusti ära. Need on küll madalad nõuded, aga oli ka läbikukkujaid.

 Praegu juba parandan ja jälgin vormi Nato-testi järgi. Hea on sihte panna kui numbrid on ees.