Jan 13, 2013

Jan 5, 2013

Jan 3, 2013

Rasva ladestumine erinevates kehaosades


Kui sangad vöölt või kilod kintsudelt ka intensiivse trenni ja õige toitumisega kaduda ei taha, võib see viidata mõnele terviseprobleemile. Selle asemel, et ülekaalu geenide kaela ajada, tasuks hoopis perearstiga nõu pidada.
Selle, millisesse piirkonda keha oma rasvavaru talletab, sõltub paljuski inimese toitumisharjumustest, hormonaalsest tasakaalust, stressitasemest ja organismi sattunud toksiinidest, ütleb raamatu "Clean & Lean Diet" autor James Duigan. Samas ei välista ta n-ö probleemsete kohtade tekkimisel ka geenide mõju. Ja kuigi naised väidavad sageli, et need piirkonnad ei allu dieedile ega trennile, kinnitab Duigan vastupidist. Vaid kannatust tuleb kõvasti varuda.
Millest räägivad naise kehakumerused?
Prisked põsed
Probleem: nägu on kui täiskuu; kaalutõusu on esmalt märgata näos; ka rasvkude ümber kaela on silmanähtav.
Põhjus: regulaarselt alkoholi tarbivatel inimestel kipub veest tingitud kaalutõus olema märgatav just näopiirkonnas. Alkohol kuivatab nahka ja ajab sind jooma, hiljem aga põhjustab joodu näoturset.
Lahendus: kontrolli, et nädalas oleks vähemalt neli alkoholivaba päeva. Turset aitab leevendada ka näomassaž: alusta ninaümbrusest ja liigu kõrvade poole.
Sangad vööl
Probleem: oled sale, kuid vööpiirkonnas on väike päästerõngas.
Põhjus: kui su menüü sisaldab liigselt suhkrut, kogunebki rasv külgedele. Peale suhkru soodustab sangade teket stress.
Lahendus: veresuhkru taset aitavad reguleerida köögivili, marjad, täisteratooted, roheline ja valge tee. Toidulisanditest võiks proovida tsinki või kroomi.
Toekad õlavarred
Probleem: õlavarred on paksud ja käega katsudes jäigad; rasv kipub ka rindadele ja kaenla alla kogunema.
Põhjus: organismi on sattunud keskkonnas olevaid mürke.
Lahendus: abiks on harjutused, mis aitavad kehast jääkained välja viia. Näiteks jooga, kasuks tulevad ka keha (kuiv)harjamine ning vaheldumisi külm ja kuum dušš.
Polster seljal ja turjal
Probleem: rinnahoidja alla tekivad voldid; rasv koguneb kaenla alla.
Põhjus: keha ei tule süsivesikute põletamisega toime.
Lahendus: loobu küpsetistest, samuti riisist ja pastast ning jälgi, kas rasvkude väheneb. Sageli piisab juba saiakestest loobumisest. Kindlasti ei tohi loobuda köögiviljadest. Trennidest võiksid proovida spinningut.
Pehme punnkõht
Probleem: pehme kõhuke püsib ka siis, kui kaalust alla võtad; sul pole kunagi olnud lamedat kõhtu; väiksemgi kook ja komm ladestuvad kohe kõhule.
Põhjus: kõhurasva üks autoreid on stress. Kuna pingeolukorras toodab keha kortisooli ja kõhupiirkonnas on kortisooli retseptoreid rohkem kui mujal organismis, ladestubki rasv vatsale.
Lahendus: viimane asi, mida tegema peaksid, on jooksmine – liigne kardiovaskulaarne trenn aitab toota veelgi enam kortisooli. Pühendu parem joogale, pilatesele või hakka raskusi tõstma. Magus kohv, alkohol, sool ja rämpstoit unusta parem ära. Hoolitse, et selle asemel oleks su menüüs piisavalt kalamaksaõli, peeti, kala, kanaliha ja avokaadot.
Paksud kintsud
Probleem: peenikese piha ja lameda kõhu taustal torkavad silma paksud kintsud ja kopsakas istmik; ülakeha on saledam kui alakeha.
Põhjus: kui sinu keha meenutab pirni, on see enamasti kinni geneetikas ja harva toitumises. Samas on uuringud tõestanud, et liigrasv alakehal on tervise seisukohast ohutum kui vööpiirkonnas.
Lahendus: väldi sojatooteid, leiba-saia ning valmistoite. Trenniks sobib kõik, mis seondub jalgade või tuharalihaste aktiivsusega (kükid, jalatõsted jms).
Jämedad pahkluud
Probleem: pahkluud on paisunud, jalad tunduvad tihti rasked.
Põhjus: kui sääred on üldjuhul normaalsed, aga paistetavad vahel üles, võib see viidata üleväsimusele. Võimalik, et sa küll magad, aga REM-une aeg jääb liiga lühikeseks, s.t sa ei maga küllalt sügavalt.
Lahendus: enamikule inimestele piisab 7–­9tunnisest unest. Aga et uneaeg läheks täie ette, väldi 3-4 tundi enne uinumist süsivesikute- ja suhkrurikkaid toiduaineid, samuti ära joo kohvi. Tee tuba võimalikult pimedaks ning ära vaata voodis enam telerit ega surfa internetis. Unetust võib põhjustada ka B-vitamiini puudus, sel juhul tasub süüa liha, mune ja pähkleid.

Jan 1, 2013