Jan 25, 2012

Kuidas võtta kaalust juurde rasva arvelt?

2 kuud vahet eelmisest keha kompositsiooni mõõtmisest.
22.nov kuni 23. jaanuar.
Olen märkinud ära ka muutumise, sest keha kompostiooni mõõtmise kõige suurem kasu avaldubki muutumiste jälgimises.

Kaal: +1,9 => 74,7 kg
Kehamassiindeks: +0,5 => 23. Norm 18,5 - 25.

Vee osakaal kehas: -1,6 % (-0,01 kg) => 60,6 % (45,27 kg), s.t. vee mass ei muutunud. Norm 50 - 65%.

Vistseraalne rasv: +1 => 2. Norm tase 1-12.

Mineraalide sisaldus luudes: 3,2 kg. Norm 3,3 kg.

Lihasmass koos veega: +0,1 => 60,7 kg. Ei muutunud.
(See on luu- ja rasvavaba mass.)
vasak käsi 3,4 kg - parem käsi 3,5 kg
vasak jalg 10,4 kg - parem jalg 10,8 kg
torso 32,6 kg

Rasvaprotsent: +2,0 (+1,7 kg) => 14,5 % (10,83 kg). Norm 9 - 19%.
vasak käsi +1,2 % => 15,7 % - parem käsi +1,1 % => 14,5 %
vasak jalg +1,6 % => 12,3 % - parem jalg +1,6 % => 10,9 %
torso +2,5 % => 16,2 %
Paremas käes rohkem liha ja vähem rasva on normaalne paremakäeliste puhul, kes regulaarset mõlemat kätt ei koorma (nt jõusaalis).

Kui eeldada, et rasvavaba ja luuvaba mass koosneb 73,2%-liselt veest, siis on puhta liha mass ca 16,09 kg ja 21,5 protsenti kogu keha massist hetkel. See ei ole väga täpne kuna meetod ise seda ei määra, aga huvi pärast arvutasin välja.

Kokkuvõtvalt võib öelda, et võtsin juurde 1,7 kilo rasva. Nende kahe kuu jooksul tõesti ei olnud aega trenni teha ja söömisharjumused olid ka halvad. Sama vana tavaline põhjus: töö on istuv ja tööd on palju. See tool teeb mind paksuks veel :)

Mis edasi?
Veebruarist saan rohkem aega. Proovin mingit laadi treeningu enda graafikusse sättida kui olen valmis saanud treeningharjumuste uuringu kokkuvõtte. Mis on kõige tavalisem põhjus, miks ei tehta regulaarselt sporti? Ja kuidas seda põhjust üle mängida, proovin enda peal ;) .Saab olema huvitav. Kõik, kes tahavad oma vormi parandada, jälgige seda teemat, võib-olla saate mõne idee.

Eelmisi diagnostika mõõtmistulemusi saad lugeda siit!