Jun 2, 2011

Vee joomise tähtsus

Normaalkogus vett organismile on päevas 28-35 ml/ kg kohta.
Näiteks: kaal 70 kg x 30 ml = 2,1 liitrit. See on umbes 8 -11 tassitäit.

Põhikoguse vett saame toiduga - puu- ja köögiviljadest, supist, teest, mahladest. Vee, mineraalvee või puuviljatee osakaaluks võiks jääda ligikaudu 1 - 1,5 liitrit vett päevas.
Füüsilise koormuse ajal loomulikult rohkem.
See tagab jääkainete ja mürkide väljaviimise ja organismi normaalse funktsioneerimise.

Ööpäevase veevajaduse saab välja arvestada ka sõltuvalt inimese keskmisest energiavajadusest, mis on seotud kehalise aktiivsusega.
0,25 ml/kJ kohta e u 1 ml/kcal kohta

Vesi täidab mitmeid bioloogilisi funktsioone:
- aitab kaasa seedeprotsessidle;
- lahustab organimile vajalikke aineid;
- eemaldab ainevahetuse jääkaineid;
- kannab rakkudesse hapnikku, toitaineid, ensüüme, hormoone ja glükoosi;
- on organismile mineraalsoolade allikas;
- reguleerib kehatemperatuuri;

Keha veeprotsendi mõõtmine

No comments:

Post a Comment